Представники вітчизняних торговельних мереж зацікавлені у хорватських продуктах: на українсько-хорватському бізнес-форумі, що відбувся у Загребі за участю прем’єр-міністрів обох країн, Fozzy group та ATB Market для дистрибуції в Україні шукали, зокрема, виробників прошуто, оливок і сирів. Серед українських учасників форуму були також такі підприємства, як «Крук», SIC Group, Base Capital, «Український будівельний капітал», «Укрпродпромпостач», «Фармак», «Укрінмаш», «Міжнародний аеропорт «Бориспіль» та інші. Вітчизняні підприємці представили різноманітні галузі: машинобудування, сільське господарство, фармацевтику, будівництво, торгівлю тощо. Загалом у форумі взяли участь 30 українських і понад 50 хорватських компаній. Делегацію очолював президент ТПП України Геннадій Чижиков.
Основні напрями бізнес-інтересів двох країн, які визначилися в ході B2B зустрічей і переговорів, – постачання продуктів харчування і вин, металу і виробів із нього; кооперація в галузі суднобудування та ремонту суден і яхт; туризм; будівництво і девелопмент; співпраця з метою спільного виходу на ринки третіх країн.
«Україна прагне розширити обсяги й асортимент свого експорту до Хорватії за рахунок нарощування продажу товарів із високою доданою вартістю. ТПП України намагається якомога більше залучати до цього процесу малі та середні підприємства. Переконаний, що малий і середній бізнес обох країн завдяки створенню спільних підприємств може значно покращити своє виробництво. Подібний формат зустрічей дозволяє продемонструвати свій потенціал і укладати вигідні контракти. Так, домовленості, досягнуті під час попередніх форумів, уже дають свої результати, адже деяким компаніям вдалося знайти партнерів у Хорватії та кооперуватися з ними задля виходу на інші ринки», – сказав президент ТПП України Геннадій Чижиков.
У ході b2b із авіаперевізниками велися перемовини щодо прямого авіасполучення. Воно б відкрило нові можливості для розвитку торговельно-економічної та культурно-гуманітарної співпраці України та Хорватії.
«Хорватія входить до ТОП-переліку перспективних ринків Експортної стратегії України. Важко розвивати взаємовигідне співробітництво без зручного і швидкого транспортного сполучення. Форум показав, що крім вже існуючої сезонної популярності у зв’язку із туризмом, для розвитку бізнес-зв’язків зростає потреба в зручному регулярному сполученні. Тому, ми почали роботу із залучення перевізників для організації прямого авіасполучення», – сказав Євгеній Дихне, перший заступник генерального директора ДП «Міжнародний аеропорт «Бориспіль», голова Авіаційного комітету ТПП України.
Мова йшла й про розширення співробітництва у туристичній галузі, зокрема шляхом збільшення кількості спільних туристичних проектів із метою створення об’єктів туристичної інфраструктури в Україні.
«Хорватія має більш розвинену інфраструктуру, позитивну динаміку роботи з міжнародними інвестиціями. Але в той же час у країні поки що імпорт домінує над експортом утричі, а основні галузі – не високі технології і складне виробництво, а деревообробка, сільське господарство, туризм. Є хороша аналогія: щоб перейти на новий рівень зв’язків для електронів в атомі, потрібно докласти багато енергії. В управлінні країнами так само. Сподіваюся, шлях як України, так і Хорватії буде успішним», – сказала учасниця української делегації Катерина Одарченко, керуючий партнер SIC Group Ukraine.
Це вже третій українсько-хорватський бізнес-форум за останні півтора роки. Завдяки зусиллям дипломатів, торгово-промислових палат і бізнесменів України та Хорватії торговельно-економічне співробітництво між країнами поступово посилюється.
«Попередні два форуми довели, що хорватський бізнес налаштований на налагодження взаємодії з українськими підприємцями. Саме тому торгово-промислові палати України та Хорватії надали ще одну можливість бізнесу обох країн зустрітися та провести перемовини щодо подальшої співпраці. Те, що на форумі вдруге присутні прем’єр-міністри України та Хорватії, Володимир Гройсман та Андрій Пленкович, говорить про зацікавленість влади наших країн вивести співробітництво України та Хорватії на якісно новий рівень», – сказав представник ТПП України в Хорватії Івіца Піріч.
Для українських підприємців ринок Хорватії відкриває великі перспективи. Член ЄС з 2013 року, Хорватія надає можливість доступу до капіталу ЄС через бізнес-співпрацю. Найбільші показники товарообігу країна має із Німеччиною, Італією, Австрією, Словаччиною, Угорщиною. Україна у цьому списку поки посідає лише 55-те місце із 14% товарообігу. Цей обсяг торгівлі може бути достатньо збільшений. Візит української делегації, українсько-хорватський бізнес-форум і двосторонні переговори підприємців дадуть серйозний поштовх у цьому питанні.