Які схеми використовують шахраї і що про них потрібно знати бізнесу, розповіла Галина Перепелиця Galyna Perepelytsia сертифікована тренерка та консультантка з питань міжнародної торгівлі та експорту до ЄС.
Вебінар «Анатомія шахрайства в міжнародній торгівлі» відбувся 29 серпня. Проєкт «Експертні консультації. Об’єднаний економічний фронт двох регіонів» реалізують Запорізька і Волинська ТПП за підтримки Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні в межах Програми із відновлення та розбудови миру за фінансової підтримки Європейського Союзу.
Учасники дізналися:
як розпізнавати шахрайство (червоні прапори) – загальні ознаки потенційного шахрайства в торгівлі, приклади, які ілюструють червоні прапори в дії
про методи запобігання практикам шахрайства: Due Diligence, гарантії та безпечні методи оплати
виконали практичні вправи
Зокрема, спікерка називає такі загальні ознаки потенційного шахрайства в торгівлі:
Поспішні замовлення – покупець поспішає завершити операцію, особливо для товарів високої вартості.
Незвичайні умови оплати – запити на платежі готівкою, незвичайно великі авансові платежі, платежі через особисті рахунки або запити на передплату з обіцянкою повернення коштів.
Зміна банківських реквізитів – партнер раптом надає нові банківські реквізити, особливо якщо новий банк знаходиться в іншій країні.
Невідповідності в документації – розбіжності в адресах, орфографічні помилки або невідповідності у супровідних документах з даними контракту.
Відсутність рекомендацій або бізнес-історії – компанія не має послужного списку, не представлена в Інтернеті або відмовляється надати рекомендації.
Тактика тиску – пропозиції обмеженого часу, які часто використовуються, щоб підштовхнути вас до прийняття поспішних рішень.
Угоди, які надто гарні, щоб бути правдою – ціни значно нижчі за ринкові або якщо умови здаються надто вигідними.
Незвичайні маршрути доставки – товари доставляються незвичайним маршрутом, який не має логістичного сенсу.
Запити щодо секретності – друга сторона не заохочує вас розмовляти з іншими співробітниками, зацікавленими сторонами чи органами влади щодо транзакції.
Зміни в спілкуванні – спілкування раптово перемикається з електронної пошти корпоративного домену на особисту електронну пошту або якщо тон, стиль або якість спілкування різко змінюються.
Відсутність фізичної адреси – підприємство надає лише P.O. Box, має незрозумілу ділову адресу, використовує безкоштовні служби електронної пошти.
Розпливчасті або незрозумілі контракти – бракує конкретики, містять незрозумілі умови або є надто складними.
Відеозапис вебінару можна переглянути за посиланням: