Вихід на зовнішні ринки залишається стратегічним пріоритетом для українських компаній. Волинська область — один із регіонів, де підприємці демонструють високий інтерес до розвитку експорту, але водночас стикаються з бар’єрами. Щоб зрозуміти ці потреби, було проведено опитування серед компаній, які вже експортують або лише планують вихід на зовнішні ринки.

 

До опитування долучилися підприємці з різних галузей: від легкої, хімічної, меблевої та харчової промисловості до машинобудування, логістики, ритейлу, косметики, виробництва металоконструкцій, паперової продукції, товарів для дому та будівельних матеріалів.. 

Серед результатів 

  • 52% компаній мають готові комерційні пропозиції та маркетингові матеріали англійською мовою, стільки ж зазначило, що мають експортну стратегію або план 
  • Серед міжнародних сертифікатів, якими володіють компанії: ISO, FSC, OEKO-TEX, IATF, Organic, FSSC 22000, HACCP
  • 44% опитаних експортерів є членами асоціацій, кластерів, бізнес-обʼєднань
  • 74% підприємців зацікавлені у виході на закордонні ринки в межах експортного альянсу 
  • Найпріоритетніші країни для експорту у найближчі 2 роки: Німеччина, Польща, Румунія, Литва, Іспанія, Швеція, Франція, США 

Щодо освітнього складника, то найбільш затребувані теми серед підприємців — вибір ринків та дослідження, ведення перемовин, участь у міжнародних виставкових заходах та міжнародні публічні закупівлі. 

З якими викликами зіштовхуються підприємці 

  • Складність у пошуку партнерів 
  • Недостатня проінформованість про зовнішні ринки 
  • Нестача кадрів 
  • Складність з логістикою 
  • Нестача фінансування 
  • Вимоги до зовнішніх ринків (необхідність сертифікації)  
  • Нестача досвіду та знань 
  • Високі імпортні мита 

Окрім того, результати опитування показало, що найбільше під час планування експортної діяльності підприємців цікавлять ціни на ринку, конкуренти, торговельна статистика експорту та імпорту, а також квоти, тарифи та сертифікація. 

Повна версія дослідження. 

На основі отриманих результатів формується програма офлайн-інтенсиву Go Export для підприємців Волині. Він включатиме консультації з експорту, дослідження ринків, практичні модулі, а також рекомендації щодо участі у міжнародних виставках і торговельних місіях.

Опитування проводилося Волинською обласною державною адміністрацією, Волинською міською радою спільно з Офісом з розвитку підприємництва та експорту, центром підтримки підприємців Дія.Бізнес у Луцьку, Волинською Торгово-промисловою палатою України. 

Програма «Розбудова регіональної інфраструктури підтримки експортерів», реалізується громадською організацією Unite Ukraine спільно з Офісом з розвитку підприємництва та експорту, національним проєктом Дія.Бізнес за підтримки проєкту Міжнародного торговельного центру «Підвищення економічної стійкості громад, що постраждали під час війни», який фінансується Урядом Японії