Карнет ATA – уніфікований міжнародний митний документ.
Які переваги використання карнетів АТА для участі у міжнародних виставках, – дізнавались під час спеціалізованого вебінару, що відбувся у межах проєкту Запорізької і Волинської ТПП «Експертні консультації. Об’єднаний економічний фронт двох регіонів» за підтримки ЄС та ПРООН.
Спікеркою заходу виступила Юлія Олімпіюк, головна експертка з зовнішньоекономічних питань відділу сприяння підприємництва та ЗЕД Волинської ТПП, уповноважена особа з видачі карнетів АТА з 2010 року, сертифікована консультантка з експорту.
Система ТПП України, регіональних торгово-промислових палат забезпечує функціонування системи карнетів АТА у повному обсязі.
Карнет АТА використовуються як митна декларація для товарів, які тимчасово без застави ввозяться на митну територію країни-учасниці Стамбульської Конвенції.
Україна приєдналася до Стамбульської Конвенції про тимчасове ввезення у червні 2004 року, а з березня 2008 року стала повноправним членом міжнародної системи ATA й запровадила на своїй митній території обіг карнетів ATA.
Переваги використання карнетів ATA:
при тимчасовому вивезенні / ввезенні / транзиті товарів за карнетом АТА у пунктах пропуску через митний кордон додатково не заповнюються ніякі митні документи;
власник на термін до одного року звільняється від сплати ввізного мита, зборів і податків. Не надає грошові застави як забезпечення сплати митних платежів;
за одним карнетом ATA товар може бути тимчасово ввезений в декілька країн-учасниць Міжнародної системи карнетів ATA;
товари, охоплені карнетом ATA, можуть вивозитися та повертатися однією чи декількома партіями.
Товари, які можуть вивозитись за карнетами АТА:
товари, призначені для показу або використання на виставках, ярмарках, зустрічах та подібних заходах;
Професійне обладнання / професійне устаткування;
Контейнери, піддони, упаковки, зразки та інші товари, що ввозяться в рамках торгової операції;
товари, що ввозяться з навчальною, науковою чи культурною метою;
товари, що ввозяться для спортивних цілей та особисті речі осіб, які подорожують;
товари, що ввозяться для пропаганди туризму;
тварини тощо.
Відеозапис вебінару можна переглянути за посиланням:
Продовжуємо консультаційні зустрічі у понеділок, 29 травня. Запрошуємо на майстер-клас: «Як довести відповідність нехарчової продукції вимогам ЄС».
Обов’язкова реєстрація за посиланням: https://cutt.ly/U4KRGyd
Додаткова інформація за тел. +38 050 484 11 97 або електронною поштою oso@cci.zp.ua