Підприємці Волині, які є членами Волинської торгово-промислової палати, можуть отримати безкоштовну консультацію з маркетингу. Консультації в офлайн-форматі у торгово-промисловій палаті понад пів року проводить маркетолог-практик, підприємець, власник агенції «Офіс маркетолога Оксенюка» Віталій Оксенюк. Спільний проєкт луцького маркетолога та Волинської ТПП, покликаний сприяти розвитку місцевого бізнесу.
Як виникла ідея проводити безкоштовні консультації для місцевих підприємців на платформі Палати, хто може їх отримати, чим вітчизняний ринок відрізняється від європейського та як маркетинг допомагає бізнесу адаптуватися до нових реалій ринку, дізнавалася кореспондентка видання Бізнес.Район.
Консультації з маркетингу для членів Торгово-промислової палати
Ідея проводити безкоштовні консультації на платформі ТПП виникла через те, що власники бізнесу зверталися із запитами, які стосуються безпосередньо маркетингу.
За словами Віталія Оксенюка, власника агенції «Офіс маркетолога Оксенюка», найчастіше підприємці звертаються з питаннями, які стосуються маркетингової стратегії, підвищення ефективності інструментів маркетингу, продажів та клієнтського сервісу.
«Насправді є компанії, які вже пропрацювали 10 чи 15 років, а про маркетингову стратегію почали думати нещодавно. Хоча, подібну стратегію необхідно розробити до створення продукту, а не тоді, коли його випустили на ринок. Тобто, в бізнесі все починається зі столу, за яким збирається група людей, яка створює бренд, аналізує наскільки потрібен продукт на ринку, потенційних конкурентів, та цільову аудиторію», – розповів він.
Всі консультації з маркетингу Віталій Оксенюк на платформі ТПП проводить безкоштовно і в офлайн-форматі. Єдина умова – отримати її можуть підприємці, які є членами Волинської торгово-промислової палати.
«Звісно, «живі» зустрічі займають трохи більше часу, але зі свого семирічного досвіду в маркетингу можу сказати, що офлайн-консультація значно ефективніша, ніж онлайн», – додав Віталій.
За консультацією за пів року звернулися сім підприємців, які працюють у сфері легкої промисловості, виробництва чохлів та органайзерів, склопакетів, деталей з металу. Так за цей час у Волинській торгово-промисловій палаті консультації з маркетингу отримали: бухгалтерське товариство «Інтелект-центр», ТОВ «ТЕКС-ВССК» (Ukrainian Trikotage), ТМ Parasol’ka, Armax MG, ТзОВ «Стелла Пак Україна», ТОВ «Склоресурс», ТОВ «Новатор.УА» .
Консультації часто виходять за плановий таймінг у годину, мають практичний характер, а іноді переростають у справжній брейнстормінг.
Як розповів Віталій Оксенюк, виробництво в умовах повномасштабного вторгнення проходить певну трансформацію. За майже три роки ринок змінився, тому у підприємців немає іншого вибору, ніж адаптуватися до змін та трансформувати виробництво відповідно до його потреб. Якщо ж в нових умовах підприємець не освоюватиме нові ринки чи не запустить альтернативний продукт на базі свого виробництва, то з великою ймовірністю йому буде скрутно.
«Виробники починають думати, який продукт може бути актуальнішим наразі, інколи навіть змінюють цілі сфери діяльності. Без знання маркетингу це важко зробити», – розповів Віталій.
За його словами, на цей час, напевне, 90% компаній, які звертаються за консультацією, думають про експорт не лише товарів, а й послуг.
Український бізнес орієнтований на клієнта, те, що виготовляють наші підприємці, може конкурувати з продуктами, виготовленими в ЄС. Тому будь-який український товар чи послугу теоретично можна поставляти на експорт.
«Головний маркетолог компанії – це власник бізнесу. Але інколи йому просто недостатньо знань і часу впроваджувати зміни. Тому, значно ефективніше консультуватися з маркетологом, який допоможе покращити продукт, адаптуватися до нових умов», – додає Віталій.
За його словами, займатися підприємництвом в Україні в плані оподаткування, фінансових моделей легше, навіть вартість реклами в нашій країні значно нижча, ніж за кордоном.
Хоча закордонний ринок відрізняється від українського інструментами маркетингу. Тобто в Україні, наприклад, в певних сферах працює реклама в соціальних мережах, а в США – вже ні, там покупці більше орієнтуються на сайти компаній.
З нового року члени Волинської ТПП отримають більше безкоштовних консультацій з маркетингу. Повідомлення про консультації та час їх проведення можна знайти на сторінці Facebook. Щоб записатися на консультацію, треба звернутися до відділу Сприяння підприємництву та ЗЕД Волинської ТПП телефоном чи написати на електронну адресу.
Проєкти Волинської торгово-промислової палати
За словами віцепрезидента Волинської торгово-промислової палати Віталія Киричука, наразі палата об’єднує 281 підприємця регіону. Ця недержавна, самоврядна організація створена бізнесом для бізнесу, яка допомагає підприємцям в діалозі з державними інституціями: податковою, митницею.
«Є певні функції, покладені на ТПП державою, – видання сертифікатів походження, проведення експертизи. Однак, ключове завдання – допомогти українському бізнесу виходити на експорт, на міжнародні ринки. Ми допомагаємо адаптувати продукт до потреб ринку, знайти партнерів, довести, що його продукт відповідає вимогам тих країн, де він хоче його продавати, надаємо митно-брокерські послуги», – додає Віталій Киричук.
Волинська ТПП є партнером Європейської Мережі Підприємств – Enterprise Europe Network (EEN), глобальної мережі, яка допомагає малим та середнім підприємствам шукати бізнес-партнерів та інвесторів у ЄС, розміщувати та відстежувати комерційні пропозиції, просувати власні інноваційні технології на ринки ЄС. Зокрема, палата є однією з п’яти регіональних ТПП країни, яка надає послуги з реєстрації підприємств в мережі EEN.
Крім центрального офісу в Луцьку, ТПП має представництво у Ягодині, Нововолинську, Володимирі, де підприємцям допомагають зібрати документи для митного оформлення. Волинська торгово-промислова палата також співпрацює з ГО «Агенція міжнародної співпраці», реалізуючи спільні ініціативи задля підтримки регіонального бізнесу.
За словами Віталія Киричука, в Україні, на відміну від багатьох європейських країн, членство в торгово-промисловій палаті є добровільним. Будь-який підприємець області може заповнити анкету на членство, додати документи, сплатити разовий – у розмірі 1000 гривень та щорічні від 1 500 до 3 000 гривень членські внески, залежно від розміру компанії.
Нещодавно Волинська ТПП стала регіональним партнером проєкту UNIDO «Розширення економічних можливостей молоді та жінок для інклюзивного та сталого відновлення в Україні». Навчання розраховане на студентів, які мають бізнес-ідею, але поки не знають, як її реалізувати, та жінок, які переїхали у Волинську область через війну і планують відкрити власну справу.
«Навчання проходить онлайн та включатиме допомогу з пошуком та перевіркою бізнес-ідеї, групові сесії з найактуальніших питань власної справи та індивідуальний менторський супровід», – додав Віталій Киричук.
Крім того, Палата є партнером пограми Partnering in Business with Germany. Ця програма відкрита для менеджерів з усіх галузей з 2001 року. Основну увагу приділяють підтримці менеджерів зі сфер, пов’язаних з відбудовою України, зокрема таких галузей, як будівництво, циркулярна економіка, енергоефективність, охорона здоров’я та харчова промисловість.
До цього часу в програмі вже взяли участь понад 1700 учасників, в тому числі з Волині – 40.